Ceturtdiena, 26 Maijs 2022

Vārda diena: Varis, Eduards, Edvards

Dzīve ir jāmīl vairāk nekā dzīves jēga.

Fjodors Dostojevskis

Padomi kā rakstīt SEO saturu

Mūsdienās vairāk nekā 90 % tiešsaistes pieredzes sākas ar meklētājprogrammām. Neatkarīgi no tā, vai meklējat jaunu restorānu, iegādājaties dāvanu vai meklējat filmas seansu laikus, Jūs, visticamāk, meklējumus sākat ar Google. Kad cilvēki meklē ar Jūsu uzņēmumu saistītus atslēgvārdus un frāzes, Jūs vēlaties parādīties meklētājprogrammas rezultātu lapu augšdaļā.

Lai atrastos augšgalā, Jums ir nepieciešams kvalitatīvs, SEO optimizēts saturs. Bet kā uzrakstīt tā, lai saturs palīdzētu atrasties pirmajās pozīcijās?

Kas ir SEO satura rakstīšana?

Ar ko SEO satura rakstīšana atšķiras no tradicionālā tekstu rakstīšanas? SEO teksta rakstīšana apvieno satura radīšanu un SEO stratēģijas, lai radītu saturu, kas ierindojas pirmajās pozīcijās un sniedz pievienoto vērtību lasītājiem.

SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija attiecas uz daudzām stratēģijām, kas paredzētas, lai uzlabotu Jūsu mājaslapas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Šīs stratēģijas ietver, piemēram:

  • atslēgvārdu piemeklēšana mērķauditorijai;
  • mājaslapas ielādes ātruma optimizācija;
  • mājaslapas koda sakārtošana;
  • atpakaļsaišu iegūšana;
  • satura veidošana.

Bez svaiga un kvalitatīva satura meklētājprogrammām nav ko ierindot meklēšanas rezultātos. SEO satura rakstīšana ir ļoti svarīga, ja vēlaties iegūt augstākās pozīcijas meklēšanas rezultātos. Augstākas pozīcijas ļauj Jums iegūt lielāku apmeklētāju plūsmu, tāpēc tas ir milzīgs ieguvums Jūsu biznesam.

SEO draudzīga satura rakstīšana, kas nodrošina rezultātus

Lai apgūtu SEO satura rakstīšanu, ir nepieciešams laiks un prakse, taču šeit ir apkopoti padomi, kas palīdzēs Jums sākt darbu jau tagad.

  1. Veidojiet saturu, kas koncentrējas uz vērtīgiem atslēgvārdiem

Veiksmīga SEO satura rakstīšana sākas ar atslēgvārdu izpēti. Lai noteiktu Jūsu biznesam visatbilstošākās tēmas, Jums ir jāveic atslēgvārdu izpēte, izmantojot tādus rīkus kā Ahrefs vai Semrush. Jūs to varat sākt, ievadot ar savu uzņēmējdarbību saistītu atslēgvārdu. Piemēram, florists varētu ievadīt frāzi "ziedu kompozīcija". 

Ievadot šo frāzi, tiek atklāti daudzi ar ziedu kompozīcijām saistīti temati, kas varētu iedvesmot, izvēloties bloga rakstu tematus. Šāda atslēgvārdu izpēte var arī palīdzēt atklāt vērtīgas rakstīšanas tēmas.Veidojot SEO saturu, ir svarīgi iekļaut mērķa atslēgvārdus galvenajās vietās, piemēram, lapu virsrakstos, meta aprakstos un  saturā. Tikai atcerieties, ka pārpildīt saturu ar atslēgvārdiem arī nevajag.

Atslēgvārdu pārpildīšana agrāk bija populāra SEO tehnika, lai paaugstinātu mājaslapu reitingus. Tomēr ar atslēgvārdiem pārbāzts saturs nenodrošina autentisku pieredzi vietnes apmeklētājiem, un meklētājprogrammas vairs nevērtē saturu, pamatojoties tikai uz to, cik reizes frāze parādās tekstā.

  1. Rakstiet saturu, kas atbilst tam, ko klients patiesi meklē

Kad cilvēki meklē atslēgvārdus vai frāzes Google, meklēšanas nolūks ne vienmēr ir skaidrs. Piemēram, ja kāds meklē atslēgvārdu "skriešanas apavi", viņš, iespējams, vēlas iegādāties jaunus skriešanas apavus - pirkuma nolūks. Tomēr viņš varētu arī pētīt dažādus skriešanas apavu zīmolus. Parasti meklēšanas nolūkus var iedalīt četrās kategorijās:

  • Informatīvie: Meklēšana, lai uzzinātu par kādu tematu vai tēmu;
  • Navigācijas: Meklēšana: konkrēta zīmola vai tīmekļa vietnes meklēšana;
  • Darījumu: Meklēšana ar nolūku veikt pirkumu;
  • Komerciāla: Informācijas meklēšana, lai izvēlētos un iegādātos pareizo produktu.

Izmantojot vispārīgus atslēgvārdus, piemēram, "skriešanas apavi", ir grūti atšķirt meklēšanas nolūku. No otras puses, ja kāds meklē garu atslēgas vārdu, piemēram, "nopirkt sieviešu Nike skriešanas apavus", ir vieglāk noteikt, ko viņš vēlas atrast. Lai gan gari un specifiski atslēgvārdi bieži vien ir ar mazāku mēneša meklēšanas apjomu, tiem tomēr ir mazāka konkurence.

  1. SEO satura rakstīšana lasītājiem un meklētājprogrammām

Lai gan SEO saturs bieži vien ir vērsts uz to, lai meklēšanas rezultātos ieņemtu augstākās pozīcijas, Jūs tomēr vēlaties rakstīt arī tādu saturu, kas ir saistošs un viegli uztverams lasītājiem. Pārliecinieties, ka saturs ir viegli lasāms. Tas, ka rakstāt SEO vajadzībām, nenozīmē, ka Jūsu saturam ir jāizklausās robotizēti.

Atcerieties, ka Jūs rakstāt cilvēkiem - lasītājiem, kuri vēlas kļūt par Jūsu klientiem. Tāpat ir labi sadalīt SEO saturu pa gabaliņiem, lai to būtu ērti pārlūkot tīmeklī. Īsas, divu līdz trīs teikumu rindkopas ļauj lasītājiem pārlasīt Jūsu saturu un izcelt svarīgākos punktus. Satura sadalīšanai varat izmantot arī virsrakstus (kas ietver atslēgvārdus). Pievienojot saturam video un attēlus, arī ir iespējams uzlabot mājaslapas pozīcijas un piesaistīt mājaslapas apmeklētājus.

  1. Koncentrējieties uz satura kvalitāti, nevis garumu

Attiecībā uz saturu, nav konkrēta tā garuma formula. Daži SEO speciālisti apgalvo, ka garāks saturs meklēšanas rezultātos ieņem augstāku pozīciju, taču tas ne vienmēr tā ir. Ja vēlaties ar tekstu rakstīšanu iegūt augstākās pozīcijas, koncentrējieties uz kvalitāti, nevis kvantitāti. Meklētājprogrammas novērtē saturu, kas sniedz vērtību lasītājiem. Padziļināta tēmas aplūkošana dabiski rada garāku saturu, tāpēc ir loģiski, ka garāki ieraksti tiek saistīti ar augstākām pozīcijām.

  1. Atpakaļsaišu veidošana

Google, vērtējot saturu, ņem vērā Jūsu mājaslapas atpakaļsaišu skaitu un kvalitāti. Ja uzticamas lapas norāda saites uz Jūsu lapas saturu, tad tā kļūst autoritatīvāka, un meklētājprogrammas Jūsu saturu vērtēs augstāk.

  1. Pievienojiet iekšējās saites uz citu vērtīgu saturu

Runājot par saitēm, arī rakstot SEO saturu, ir vērts padomāt par iekšējām saitēm. Pievienojot saites uz atbilstošu saturu Jūsu lapā, palīdziet apmeklētājiem atrast saturu, kas atbilst viņu meklēšanas nolūkiem, atbild uz viņu jautājumiem un palīdz viņiem uzzināt vairāk par Jūsu uzņēmumu. Iekšējās saites ir svarīgs Jūsu vietnes struktūras un navigācijas komponents, taču tās ir arī būtiskas SEO optimizācijai.

  1. Regulāri optimizējiet saturu un uzraugiet mājaslapu

Visbeidzot, neaizmirstiet uzraudzīt mājaslapas analītiskos datus un satura veiktspēju. Tādi rīki kā Google Analytics ļauj viegli uzraudzīt galvenos veiktspējas rādītājus, piemēram, visvairāk apmeklēto un visvairāk konvertēto saturu. Ja pamanāt, ka kāds konkrēts satura veids vai tēma Jūsu uzņēmumam darbojas ārkārtīgi labi, varat pielāgot savu stratēģiju, lai rakstītu līdzīgu SEO saturu.

Svarīgi ir arī regulāri atjaunināt saturu. Meklētājprogrammām un lasītājiem patīk svaigs saturs, un mājaslapas optimizēšana, izmantojot analītisko datu ieskatu, palīdzēs Jums rakstīt saturu, kas ne tikai ierindojas meklēšanas rezultātu augšgalā, bet arī pārvērš klientu uzmanību.

  1. Satura optimizēšana visās pareizajās vietās

Rakstot saturu SEO, pārliecinieties, ka atslēgvārdi ir iekļauti šādās vietās:

  • Virsraksta tagā: Mājaslapas nosaukumā, kas tiek parādīts meklēšanas rezultātos, jāiekļauj galvenais atslēgvārds. Lai gan varat pievienot saistītos atslēgvārdus arī nosaukuma tagā, tomēr nevēlaties, lai Jūsu nosaukuma tags būtu nelasāms.
  • Meta aprakstā: Lai gan Meta apraksti, kas meklēšanas rezultātos parādās zem nosaukuma nav vērtēšanas faktors, tomēr tie ir noderīgi lietotājiem, jo meklētājprogrammas Meta aprakstos treknrakstā izceļ frāzes, kas atbilst lietotāja meklēšanas mērķim, piemēram, "ziedu piegāde Rīgā". Meta aprakstā vismaz vienu reizi izmantojiet galveno atslēgas vārdu.
  • H1 Tag: Jūsu H1 Tag kalpo kā lapas virsraksts, un tam ir jāatdarina virsraksts. Tajā jāiekļauj galvenais atslēgvārds un tam jāsaskan ar virsraksta solījumu, piemēram, sniegt padomus vai norādījumus.
  • Virsraksti: Kad rakstāt saturu būtu jāiekļauj vairāki virsraksti, lai padarītu saturu vieglāk lasāmu. Ja varat, virsrakstos iekļaujiet galvenos un saistītos atslēgvārdus, tomēr neaizmirstiet, lai saturs būtu viegli lasāms.

Nepārspīlējiet ar optimizāciju

Rindkopas: Visā saturā jāizmanto atslēgvārdi, tomēr atslēgvārdiem ir jāiekļaujas dabiski. Piespiedu rakstīšana ar atslēgvārdiem var padarīt rakstīto tekstu neveiklu un grūti lasāmu.

Noslēgumā

Satura pielāgošana meklētājprogrammām un lietotājiem palīdzēs padarīt Jūsu SEO rakstīšanu veiksmīgu. Jums ieņemsiet labākas pozīcijas meklēšanas rezultātos, un lasītāji ar prieku lasīs Jūsu saturu, kas palīdzēs sasniegt jaunus potenciālos klientus vai pārdošanas apjomus.

Partneru materiāls