Piektdiena, 22 Septembrīs 2023

Vārda diena: Maigurs, Mārica, Māris

Uzvara vai sakāve vēlēšanās – tas nav tik svarīgi kā valsts stiprināšana.

Indira Gandi

Kā maksimāli izmantot savu brīvo laiku?

Ikviens no mums var piepildīt savu brīvo laiku, atrodot nodarbi, kas ļoti patīk un pat aizsākt to darīt regulāri. Var viegli ieslīgt rutīnā vai justies tā, it kā dienā būtu par maz stundu, lai nodarbotos ar savām interesēm vai izmēģinātu jaunas lietas. Taču plānojot, ir iespējams maksimāli izmantot katru minūti. Ir visdažādākās aktivitātes, kas var palīdzēt izveidot pilnvērtīgu un patīkamu dzīvesveidu, pat bez daudz laika vai naudas resursa ieguldīšanas.

Apdomājaties, ko vēlaties darīt brīvajā laikā, piemēram, apgūt jaunu valodu, spēlēt kādu mūzikas instrumentu, nodarboties ar kādu sporta veidu vai vienkārši atrast jaunus veidus, kā atpūsties. Tālāk jau varat meklēt resursus, kas var palīdzēt īstenot vēlamo. Bieži ir pieejamas bezmaksas nodarbības un kursi, kur praktizēties kopā ar draugiem vai ģimenes locekļiem. Tāpēc esiet radoši un izmantojiet savu brīvo laiku pēc iespējas lietderīgāk!

Celieties agri

Agra celšanās var būt viens no labākajiem veidiem, kā sākt dienu. Jūs ne tikai varēsiet ātrāk sākt pildīt dienas uzdevumus, bet arī iegūsiet papildu laiku veselīgu ieradumu praktizēšanai, piemēram, vingrošanai, lasīšanai vai meditācijai. Hārvarda Medicīnas skolas pētījumā ir pierādīts, ka agra celšanās ne tikai palīdz novērst depresiju, bet arī palielina serotonīna līmeni smadzenēs, kas darbojas kā dabisks antidepresants. Agrāka celšanās sniedz daudz priekšrocību, sākot no produktivitātes palielināšanas un garastāvokļa uzlabošanas un beidzot ar papildu laika atvēlēšanu tam, ko mīlat.

Izveidojiet dienas mērķus

Vienkāršu un sasniedzamu mērķu izvirzīšana katrai dienai ir lielisks veids, kā saglabāt koncentrēšanos un motivāciju. Sāciet ar dienas uzdevumu vai mērķu saraksta izveidi un pēc tam sakārtojiet tos prioritārā secībā, pamatojoties uz to svarīgumu vai steidzamību. Pārliecinieties, ka Jūsu mērķi ir sasniedzami, un galvenais, lai Jūs sevi nepārslogotu. Apsveriet iespēju sadalīt lielākus mērķus mazākos, lai tos būtu vieglāk pārvaldīt, kā arī noteikt sev laika ierobežojumu katram uzdevumam. Skaidru un reālistisku mērķu izvirzīšana palīdzēs saglabāt koncentrēšanos visas dienas garumā, vienlaikus palīdzot vieglāk sasniegt ilgtermiņa mērķus.

Pēc iespējas mazāk lietojiet telefonu, datoru un citas ierīces

Pastāvīga telefona vai datora izmantošana var kaitēt Jūsu produktivitātei un garīgajai veselībai. Ir svarīgi noteikt laika ierobežojumu, cik bieži pārbaudīt ierīces visas dienas laikā. Ja iespējams, mēģiniet ieplānot noteiktu laiku, kad atļausiet sev pārbaudīt e-pastu, sociālos plašsaziņas līdzekļus, un ko citu. Tas palīdzēs Jums vairāk koncentrēties uz svarīgāko.

Ieturiet pārtraukumus

Ļoti svarīgi ir dienas laikā regulāri ieturēt pārtraukumus, lai veiktu fiziskas aktivitātes un pabūtu svaigā gaisā. Pastaiga, viegla stiepšanās vai joga, vai pat tikai dažas minūtes dziļas elpošanas var palīdzēt samazināt stresa līmeni, palielināt koncentrēšanās spējas un produktivitāti, kā arī dot iespēju attīrīt galvu un atjaunot līdzsvaru. Pārtraukumi ir arī lielisks veids, kā dot ķermenim atpūtu no pārāk ilgas sēdēšanas vienā un tajā pašā stāvoklī. Iziet ārā, lai izkustētos vai pabūtu svaigā gaisā, var darīt brīnumus gan fiziskās, gan garīgās labsajūtas uzlabošanā.

Pirms miega atpūtieties

Atpūta pirms gulētiešanas ir ļoti svarīga. Viens no visefektīvākajiem veidiem, kā atpūsties, ir lasīt grāmatu vai ieturēt siltu vannu. Lasīšana var mazināt stresu un palīdzēt aizmigt mierīgā miegā, savukārt vanna var palīdzēt ķermenim un muskuļiem atslābināties un atbrīvoties no uzkrātā sasprindzinājuma. Dažas minūtes pirms gaismas izslēgšanas var noderēt arī viegla stiepšanās vai meditācija. Katru nakti pietiekams miegs palīdzēs Jums pamosties enerģiskam un gatavam nākamajai dienai.

Reklāmas raksts